Utdelning ur Matz Edins donationsfond till Michael Ohlsson

Under veckan hade Kristdemokraterna i Kalmar kommun Julfest och hade i samband med det också utdelning ur Matz Edins donationsfond, något som vi skulle vilja uppmärksamma.

Avdelningsstyrelsen har i samråd med Ing-Marie Edin beslutat att årets utdelning ur Matz Edins donationsfond för viktiga insatser för Kristdemokraterna i Kalmar kommun skulle gå till Michael Ohlsson, ursprungligen ifrån Trekanten.

Motivationen lyder:
”För att alltid med ett glatt humör och genom stor aktivitet och ett engagemang utöver det vanliga, har varit ett föredöme för sina partikamrater och verkat i Matz Edins anda, till gagn för familj, frihet och förvaltarskap.”

Donationsfonden inrättades och är uppkallad efter Matz Edin som var Kristdemokraternas allra första politiker som tog plats i en beslutsfattande församling, redan 1964 i kommunfullmäktige i Kalmar. Matz satt kvar på det uppdraget han fick 1964 ända tills han den 8:e december 2006 gick bort. Matz var för många, även de ifrån andra partier, engagemanget och fritidspolitikern personifierad.

Viktigt att lyssna på boendes farhågor vid enorm vindkraftsutbyggnad i populärt naturområde

Svenskt på tallriken i sommar

”Bregott-beslutet” – Ett viktigt steg på vägen för mer svenskproducerad mat till våra barn

KD tog strid mot höghastighetståg på SKR:s Kongress

Sluta straffbeskatta landsbygden

Nej till 21-meters mast i centrala Ljungbyholm

Mer svensk- och närproducerad mat på våra skolor

KD-glädje över räddad Cellgrav

Förebyggande insatser är de viktigaste av insatser

Hur återställer vi trygghet och säkerhet i Berga centrum?