Linus Anderås ny ordförande för ABSI

Linus Anderås har från 6 maj klivit in i rollen som ny ordförande för Sävsjö kommuns bolag för Industrilokaler ”ABSI”. Bolaget har under många år haft en viktig roll för att företagen ska kunna växa och för det ska skapas en expanderande arbetsmarknad.  Linus kommer med sin erfarenheter och kompetens bli en stor tillgång. Linus är en av Sveriges främsta webbutvecklare och programmerare och arbetar både internationellt och nationellt med organisationer som exempelvis Ibra och tidningen Dagen. Linus driver tillsammans med sin fru Magdalena företaget ”Web result AB” och är lokalt en del i ledningen av Höglandskyrkan i Sävsjö. Med Linus engagemang i politiken får kristdemokraterna, Sävsjö kommun och ABSI del av ny kompetens och erfarenheter.
Fakta om ABSI:
AB Sävsjö Industribyggnader är ett av Sävsjö kommun helägt bolag med uppgift att bygga och hyra ut lokaler för industri, hantverk och försäljning. AB Sävsjö Industribyggnader har också till uppgift att tillhandahålla lokaler för tjänsteföretag. AB Sävsjö Industribyggnader skall vara aktiv när det gäller att finna lösningar både när det gäller nyetableringar av industri- och tjänsteföretag och utveckling av befintliga företag.

Lieblingsplatz får årets Vitsippspris

Nästan bäst i Sverige i EU-val

Budget där vi bygger för framtiden

Kristdemokrater del av folkfest