Lieblingsplatz får årets Vitsippspris

Ett stort grattis till fantastiska Lieblingsplatz i Rörvik till att blivit mottagare av Kristdemokraternas vitsippspris för 2024! Ett gäng kristdemokrater var på plats för att dela ut priset som består av en tavla med motivering, en prischeck och blommor. I samband med prisutdelning passade kd-gänget på att avsluta vårterminenens arbete med att göra en utvärdering, prata om val och äta gott. Vitsippsprisets motivering kan läsas på följande länk:

MOTIVERING
Familjerna bakom restaurangen Lieblingsplatz har med mod, målmedvetenhet så väl som entreprenörskap skapat en ny trivsam favoritplats och mötesplats i Rörvik. De har tagit sig an utmaningen att i en mindre landsort mitt i Småland satsa på god mat med smak från det tyska köket. De har renoverat en central byggnad så den blivit fräsch och smakfull både utvändigt och invändigt. Med speciella aktiviteter som musikquiz och satsningar för pensionärer har de skapat goda relationer med människor i bygden. Man har också etablerat en möjlighet att ta emot husbilar och turister.
Lieblingsplatz har tagits emot med öppna armar av Rörviksborna. Det kommer också dagligen människor från en vid omkrets i Småland för att besöka denna unika restaurang. Lieblingsplatz har blivit en riktig favoritplats och mötesplats för alla! Det är en sådan positiv företeelse i vårt närsamhälle som Kristdemokraternas Vitsippspris syftar till att uppmuntra och uppmärksamma.
Lieblingsplatz är en värdig mottagare av 2024 års Vitsippspris!

Nästan bäst i Sverige i EU-val

Budget där vi bygger för framtiden

Kristdemokrater del av folkfest

Civilminstern på trevligt besök