Aktiva äldre ska må bra i Sollentuna

Magnus Ramstrand och aktiva seniorer vid utegymmet vid Edsviken. Foto: Michael Folmer

Kristdemokraterna vill att det förebyggande hälsoarbetet i kommunen ska vara starkt och tillgängligt för alla.

Magnus Ramstrand, KD, har som ordförande i kultur- och fritidsnämnden varit med och invigt tre utegym, en boulehall, en tillfällig friidrottshall, tagit första spadtaget till en ny friidrottshall och tillsammans med majoriteten också beslutat om en fullstor hall i Rotebro.

– Det är glädjande att vi nu kan erbjuda utegymmet vid Segeludden, säger han. Det är inspirerande att se Sollentunabor i alla åldrar träna vid strandkanten.

– Jag kan inte nog betona de ideella personernas betydelse för att skapa gemenskap, och alla anhöriga som gör ett jättejobb. De är värda all uppmuntran vi kan ge, säger Magnus Ramstrand.

Utegym främjar en hälsosam livsstil för alla. Det friska åldrandet handlar för Kristdemokraterna bland annat om ett bra förebyggande arbete. I Sollentuna finns bland annat seniorträffar, seniorgympa och internetkafé. Ideella föreningar är med och stöder en meningsfull fritid. Kristdemokraterna har varit pådrivande i arbetet med en värdighetsgaranti inom hemtjänst och äldreomsorg.

– Värdighetsgarantin sätter ribban på vad vi som kommun åtar oss att leverera. Vi kristdemokrater vill att alla kommunala tjänster ska levereras med tjänstegarantier. Det skapar tryck i kvalitetsarbetet, säger Magnus Ramstrand.

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti