Nu skickar vi både Lars Adaktusson och Ebba Busch Thor till Bryssel

Lars Adaktusson och Ebba Busch Thor toppar Kristdemokraternas lista till EU valet

Idag börjar affischeringen i Sollentuna inför EU-valet den 25 maj!!! Kristdemokraterna har två toppkandidater. Rösta på Kristdemokraterna i valet till Europaparlamentet den 25 maj! Därmed röstar du på ett parti som tillhör det dominerande blocket inom EU- det kristdemokratiska. Bland de ledande kristdemokraterna finns bland andra Tysklands Angela Merkel!

Kristdemokraterna ställer upp med en stark duo:

Lars ”Agenda” Adaktusson och Ebba ”Kommunpampen” Busch Thor. Båda kommer garanterat att göra ett riktigt bra jobb i Bryssel om de och Kristdemokraterna får väljarnas stöd.

Lars Adaktusson har gjort sig känd som en vass journalist och har en kompetens och ett engagemang som få.
– Att kombinera visionen om ett starkt och framtidsinriktat EU med rollen som grindvakt mot ökad centralisering känns både lockande och meningsfullt, säger Lars Adaktusson i Ditt Sollentuna, valtidning från Kristdemokraterna i Sollentuna.

Ebba Busch Thor var med i TV-programmet Kommunpamparna där vi fick följa hennes uppdrag som kommunalråd i Uppsala med ansvar för äldreomsorgen!
– Jag hoppas att få förtroendet att arbeta för ett EU med ökad frihet som ger människor möjlighet att göra sina egna livsval. Jag vill också verka för minskad byråkrati och ökad närhet till medborgarna. Målet är ett fredens och frihetens Europa som håller samman, säger hon till Ditt Sollentuna.

Läs mer om Kristdemokraterna och EU-valet på www.kristdemokraterna.se eller kontakta oss lokalt här i Sollentuna!

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti