Nytt apotek välkommen satsning i Helenelund

apotekhelenelund

– Äntligen, utbrast en av de första kunderna i det nyöppnade apoteket i Helenelunds centrum.
Entreprenören Kellen Njeru som nu öppnat sitt tredje apotek i regionen, ser fram emot den här satsningen.

– Jag var lite nervös att ingen skulle komma när vi öppnade, men kunderna stod i kö vid öppningen, säger hon.

En snabb öppning med bandklippningen för att markera denna händelse ägde rum då kunderna fick göra ett litet uppehåll. Företrädare för Apoteksgruppen som stöder enskilda företagare i att öppna apotek, var representerade.

Kellen Njeru är en av många entreprenörer som kommit som invandrare till vårt land och som nu successivt bygger upp en framtid för sig själv och sina medarbetare.

– Det tar ett tag innan man vet om vad kunderna vill ha just här, så det blir lite inkörningsperiod innan vi kommer upp i full skala på det här apoteket, men jag är övertygad om att det kommer att gå bra.

Magnus Ramstrand, kristdemokratiskt kommunalråd, deltog vid invigningen av apoteket som ingår i Apoteksgruppen.

– Jag är glad över att vi nu fått ett apotek i denna viktiga del av kommunen som står inför en mycket omfattande förvandling. Särskilt glad över att få vara med och öppna ett apotek. Det var ju kristdemokraterna som under alliansregeringens tid drev på för att bryta upp monopolet på apoteksmarknaden. Vår dåvarande partiledare Göran Hägglund var socialminister och var med och såg till att fler apotek närmare kunderna kunde bli verklighet, säger Magnus Ramstrand.

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti