Stockholm allt viktigare för KD – och Magnus Ramstrand leder länets distrikt

Camilla Brodin, Maria Fälth och Magnus Ramstrand (KD).I helgen valde Kristdemokraterna i Stockholms län ny distriktsstyrelse. Sollentunas kommunalråd Magnus Ramstrand är ny andre vice ordförande och kommer att leda distriktet tillsammans med Maria Fälth (ordförande) och Camilla Brodin (första vice ordförande).

– I Sollentuna gjorde vi ett bra val och väljarna gav oss ett ökat stöd som gav oss två nya mandat. Men vi gjorde ett bra val också i landstinget och ökade med två mandat. I riksdagsvalet behöll vi våra fem mandat från Stockholms län och Stockholms stad. Jag är övertygad om att vi kan växa runt om i länet. Vi såg att exempelvis både i Södertälje och Botkyrka gjorde vi bra val, liksom i Danderyd och på Lidingö och i de norra och centrala stadsdelarna i Stockholm, säger Magnus Ramstrand.

Stockholms län är Kristdemokraternas näst största partidistrikt, vilket kommer att märkas när partiet under året väljer ny partiledare och utformar den politiska inriktningen. Partiet har nio kommunalråd i Stockholms län och styr i Stockholmsregionen i kommuner med sammanlagt över 800 000 invånare. Fem av sexton riksdagsledamöter kommer från Stockholmsregionen.

Maria Fälth efterträder Karl Henriksson på ordförandeposten. Hon är ordförande för beredningen för stora folksjukdomar i Stockholms läns landsting, vice gruppledare i landstinget och gruppledare i Upplands Väsby kommun.

– Jag är tacksam för det förtroende jag har fått av medlemmarna och ska göra allt jag kan för att stärka det kristdemokratiska inflytandet i Stockholms län. Det här är i dag ett av Kristdemokraternas starkaste fästen med stora möjligheter att fortsätta växa i den här helt avgörande regionen för vårt land, säger Maria Fälth.

Mer läsning: Magnus Ramstrand bloggar om valet till styrelsen och om hur tyngdpunkten inom Kristdemokraterna har förskjutits tilll Stockholm >>

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti