• Ledig tjänst i Stockholms stadshus

Kristdemokraterna i Stadshuset söker Politisk sekreterare/Pressekreterare

Politisk sekreterare/Pressekreterare

Kristdemokraterna i Stockholms Stadshus är i opposition under perioden 2015-2018. Tillsammans med Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet har vi ett nära allianssamarbete. Vår fullmäktigegrupp består av Erik Slottner (gruppledare), Sofia Modigh (ordinarie ledamot) samt ersättarna Micke Valier och Ofelia Namazova. Kristdemokraternas kansli i Stadshuset består av gruppledaren och två politiska sekreterare.

Vi söker en politisk sekreterare på heltid till vårt stadshuskansli för att arbeta med att ge gruppledaren, fullmäktigegruppen samt övriga kristdemokratiska förtroendevalda politiskt stöd. Till arbetsuppgifterna hör att ta fram underlag till politiska ställningstaganden, vilket ställer krav på förmåga att ta del av och sammanfatta stora textmängder på kort tid. I arbetsuppgifterna ingår även att vara ansvarig för vissa förhandlingar på tjänstemannanivå med de övriga politiska partierna.

Du blir pressansvarig och skriver således pressmeddelanden och artiklar samt säljer in dessa till media. En särskilt viktig del i arbetet är att bevaka stockholmsmedia. Du ansvarar även för hemsidan och vår synlighet i sociala medier. I arbetet ingår också att ha kontakter med väljare, organisationer och myndigheter.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och som är initiativrik, utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du är en god skribent. Du skall vara analytisk, resultatinriktad och kunna arbeta självständigt. För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna. Som sökande måste du vara samarbetsinriktad och tycka om att ge service samt ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du har förståelse för och helst erfarenhet av den politiska tjänstemannens roll och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.Arbetet är förlagt till Stockholms Stadshus.

Tillträde snarast. Frågor om anställningen ställs till gruppledare Erik Slottner, telefon 076-12 29 912.
    Ansökan, CV och löneanspråk ska vara oss tillhanda senast den 20 december 2015. Skicka ansökan på e-post till: erik.slottner@kristdemokraterna.se