• Det är otryggt i Tyresö och Sverige

Sverige har aldrig någonsin haft så många dödsskjutningar som i år. Faktum är att dödsskjutningarna i Sverige är sex gånger fler än i de övriga nordiska länderna tillsammans. I Svenska skolor tränar barn på inrymning istället för utrymning. Vart femte barn går i en skola där det inom en radie av 500 meter har skett en skjutning. I Tyresö brinner skolor och polisen gör knarkbeslag på flera hundra kilo. Enligt polisen är kriminella gäng etablerade i kommunen. Så kan vi inte ha det!

Vi kan konstatera att den tidigare regeringen inte bara har misslyckats med energipolitiken. Även kriminalpolitiken är ett katastrofområde. Hade vi Kristdemokrater fått möjligheten att ta över styret i kommunen tillsammans med Moderaterna och Centern hade kommunala ordningsvakter patrullerat Tyresö nattetid och övervakningskameror skruvats upp. Tyresöbornas trygghet är och kommer alltid att vara ett av våra viktigaste fokusområden. Ingen ska behöva känna sig otrygg i vår kommun.