• Kristdemokraterna i Tyresö har fastställt listan i valet till kommunfullmäktige

Under årsmötet 15/2 har Kristdemokraterna i Tyresö fastställt listan inför valet till kommunfullmäktige. Kvällens gäst var riksdagsledamoten Gudrun Brunegård. Vår gruppledare Ulf Perbo fick förtroendet att stå som nummer 1 på listan till kommunfullmäktige. Listans andranamn är Joakim Grimborg , därefter Giovanna Carlsson, Per Lindén, Marika Marklund och Cecilia Sköld.

– ”Jag känner mig hedrad över förtroendet och ser fram emot valrörelsen. Vi ska göra Tyresö till en ännu bättre plats att bo och leva i.” säger Ulf Perbo (KD), gruppledare.

På mötet diskuterades också viktiga områden att prioritera i Tyresöpolitiken. Några punkter som beslutades:

– Trygghetsfrågor. Vi har nu fått etablerad gängbrottslighet i Tyresö. Det vägrar vi acceptera och vi vill se en bred palett av åtgärder för att motverka detta.

– Äldreomsorgen. Omsorgen om de äldre måste alltid prioriteras och få tillräckliga resurser.

– Trafikfrågor. Tyresö kommun har antagit en olycklig bilfientlig policy. Vi menar att alla trafikslag ska ha goda förutsättningar, även bilen.

– Bostadsbyggandet. Tyresö ska inte profilera sig som en förortskommun bland andra höghusförorter. Vi ska vara den trygga skärgårdskommunen med trädgårdsstaden och naturnärheten som kännetecken och flerbostadshus som komplement.