• Med Miljöpartiet, S och V lurar en ny fastighetsskatt runt knuten.

Från tre partier framförs nu likartade åsikter. Och det är skrämmande läsning för dig som har ett hus.
    Toppnamn i Socialdemokraterna och flera av deras stora partidistrikt; Vänsterpartiet och nu Miljöpartiet. De vill alla återinföra den gamla fastighetsskatten eller att den nuvarande fastighetsavgiften ska höjas. Gemensamt banar man väg för en ny fastighetsskatt. Och sömnlösa nätter för villaägare.
    Miljöpartiet vill se en mer vänsterinriktad ekonomisk politik och partistyrelsen har redan ett nytt program för det. I kommuner där det genomsnittliga taxeringsvärdet överstiger 1 136 000 kr, som alltså skulle få en skattehöjning, finns det 1,4 miljoner småhus.
    Senast vi hade fastighetsskatt i Sverige blev den så hög att man kunde rådas att låna till skatten om man ville bo kvar i sitt hem. Den innehöll så många undantag och villkor att den blev svårberäknad och nyckfull. Våra hem, som ska vara vår fasta punkt, blev otrygga.
    Fastighetsskatten drev människor från sina hus och gårdar. Fastigheter som kanske gått i generationer i samma familj. Det är fullständigt orimligt och vi kristdemokrater kommer att göra allt för att den aldrig återinförs.
    KD kommer aldrig medverka till att fastighetsskatten återinförs. Vi avskaffade den. Jobba mot en ny fastighetsskatt.
    Gå med i KD!