• Silvia-certifiering i Tyresö kommun

Idag är en glädjens dag för äldreomsorgen i Tyresö kommun då vårt första boende Silvia-certifieras, sa kristdemokraten Anna Lund, tf. ordf. socialnämnden, då hon på Trollängens omsorgsboende inledde ceremonin då representanter för Silviahemmet överlämnade certifikat, dels till Trollängen och dels till alla som gått utbildningen.

Hon uttryckte sin glädje över att Tyresö som första kommun beslutat genomföra en fullständig Silvia-certifiering av all personal inom omsorgsboende och hemtjänst. Anna fortsatte med att framhålla vilket viktigt arbete alla in omsorgsyrkena utför och tackade för deras utomordentliga arbete. ”Det är ni som gör att vår vision blir verklighet, ni är de varma omsorgsfulla händerna, ni är ögonen som ser och öronen som hör i ert vardagliga jobb på Trollängen.”

Anna Lund avslutade med att gratulera alla som genomfört utbildningen och sa: ”Sträck på dig och var stolt över din insats som en vardagshjälte.”