Uddby gård

Återigen är det en insändare i Mitt i Tyresö som anklagar kommunledningen för att medvetet drivit bort familjen Magnusson från Uddby gård. Varför skulle kommunen vilja göra det? Magnusson har under många år skött Uddby gård på ett mycket bra sätt och det har varit till glädje för oss innevånare.

Sanningen är den att kommunens avsikt bara var att diskutera en del av innehållet i arrendet och inte alls någon vilja att avsluta det mångåriga samarbetet med Magnusson.  Men att vara bonde är oftast ingen ”dans på rosor”, oftast mycket arbete och liten förtjänst. Kanske kändes det som ett bra tillfälle för den yngre generationen Magnusson att avsluta detta kapitel i livet.

Avsikten från kommunledningen är att gården skall drivas vidare ungefär som idag, dvs med djur och allt som därtill hör. Det är vad vi tror att de flesta kommuninnevånare vill och det jobbar vi för. För mer information om de beslut som fattats, se

Leif Kennerberg

Ordf. Kristdemokraterna Tyresö och kommunstyrelseledamot