• Göran Hägglund har vårt förtroende

Flera av riksdagspartierna har bytt partiledare. Kanske är det därför som media under ett par månader drivit en kampanj för att också Kristdemokraterna ska byta Göran Hägglund mot någon annan.

När mediakampanjen drogs igång gick Göran Hägglund ut och välkomnade utmanare till partiordförandeposten. Mats Odell klev då fram som motkandidat. Det är glädjande att det blir lite diskussioner kring partiledaren, detta kan säkert leda till att man tar till sig den kritik som en del har och därmed kan partiet stå än mer enat. Det är starkt av Mats Odell att våga utmana. Han har uppenbarligen en del supportrar då han också står fast vid sin kandidatur.Kristdemokraternas styrelse i Timrå har med anledning av läget lämnat in ett tydligt besked till partiets valberedning att vi med fortsatt förtroende stödjer Göran Hägglund som partiets främsta företrädare.

Partiets valberedning har nu kommit med ett färdigt förslag till ny partistyrelse där Göran Hägglund ges fortsatt förtroende, se filmen nedan.