• Ledig tjänst: Kristdemokraterna i Uppsala län söker ombudsman

Vi söker dig som vill jobba för borgerlig valseger 2022. Som ombudsman för partidistriktetet i Uppsala län får du möjlighet att tillsammans med våra förtroendevalda och tjänstemän stärka vår organisation och sprida vår politik.

Om tjänsten
    Som ombudsman är du spindeln i nätet i distriktets arbete. I samarbete med distriktsledningen ansvarar du för genomförande av partidistriktets aktiviteter så som medlemsträffar, stämmor och utbildningar. I samarbete med partiavdelningarna, särskilt Uppsala, har du ansvar för planering och genomförande av kampanjer, hushållsutskick och andra aktiviteter. Du håller i kontakterna med partiorganisationen och våra nuvarande och potentiella väljare och sympatisörer.

Om dig
    Du vill kämpa för ett borgerligt, mer kristdemokratiskt Sverige, och har en förankring i den kristdemokratiska ideologin och rörelsen. Du är självständig och resultatinriktad, tycker om att hantera många olika arbetsuppgifter och har lätt för att sätta dig in i nya frågor. Du är social och utåtriktad, och är ordningsam och strukturerad.Kunskaper och erfarenheter i organisation och kommunikation är viktigt. Du kan de grundläggande verktygen för att nå ut, exempelvis i sociala medier, och förmår entusiasmera och engagera fler aktiva i partiarbetet.

Arbetet kräver en väl utvecklad servicekänsla, kommunikationsförmåga och positivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Körkort är viktigt och har du tillgång till bil är det ett plus. Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger.

Tjänsten är inledningsvis 50%, men en annan omfattning kan diskuteras. Tjänsten kan tillträdas så snart som möjligt, sträcker sig fram till och med valet 2022, och inleds med sex månaders provanställning. Lön enligt överenskommelse.

Ansök
    Skriftlig ansökan med några rader om dig själv, CV och löneanspråk skickas till partidistriktsordföranden Mikael Oscarsson, mikael.oscarsson@kristdemokraterna.se senast den 7 oktober.

Välkommen med din ansökan!