• Det är många som vill fäktas med KD nu

Såg ni inledningen på Aftonbladets stora slutdebatt med Sara Skyttedal, till exempel?

Det var verkligen alla mot en – i femton minuter! Inte bara Fredrick Federley och Alice Bah Kuhnke, som man annars är van vid, eftersom de har byggt delat av sina kampanjer på att vara motståndare till Sara Skyttedal. Utan alla. Sossen Fritzon, moderaten Tobé, hon från Liberalerna – hela startfältet.

Till och med programledaren Robert Aschberg betedde sig som en motståndare. Allihop kom med slipade knivar, verkade det som.

Man brukar säga att där argumenten tar slut tar nävarna vid. Samma logik gäller här: våra motståndare har slut på argument. De har bara verbala slag under bältet, halv- och hellögner kvar.

Men vet ni vad? Huggen biter inte. Våra väljare och sympatisörer genomskådar hela skådespelet.

Under valspurten har KD:s medlemstal växt, precis som de har gjort ända sedan i höstas. Det har blivit över 5 000 nya medlemmar i KD sedan riksdagsvalet. Ökningen har fortsatt och fortsatt, även innevarande vecka.

Det ser likadant ut bland följarna i sociala medier.

På Instagram passerade mitt konto nyligen 100 000 följare. I skrivande stund är de över 104 000 – ungefär 2 500 av dem har tillkommit senaste veckan och tillströmningen har inte avstannat.

På Facebook växer alla partiets konton. Och mitt konto. Och Sara Skyttedals. Och David Legas.

Samma sak sker på Twitter.

Det där fattar inte konkurrenterna. De bara vevar på.

Eller så fattar de. Och har utsett oss till huvudmotståndare just därför.

Det är bra vilket som. Då blir valet tydligt.

Det här är en EU-valrörelse. Men ni kan vara säkra på att Stefan Löfven, Jan Björklund och Annie Lööf sitter och biter på fingernaglarna. För de vet att detta är första chansen svenska folket har att protestera mot deras svikna löften. Ett slag i magen från folket på söndag och denna regering kan gå ner för räkning. Stanna inte hemma på söndag. Knyt inte handen i fickan. Låt valsedeln tala om vad du anser om politiker som sviker vallöften.

För er som redan är aktiva medlemmar: nu kör vi hela vägen in i kaklet! Väljarna är på vår sida!

För er andra: Gör som tusentals svenskar redan gjort. Gå med i KD. Följ oss på Instagram, Facebook och Twitter.

Och glöm inte att rösta för ett Lagom EU, senast på söndag.

Gå med i KD!
    KD.nu/blimedlem