• Referat vårstämman 2012

Västerlands kristdemokrater har samlats till vårstämma i Gamla lasarettet i Härnösand och hälsades där varmt välkomna av lokalavdelningens ordförande överläkare Göran Sjödén.

Inledningsvis bjöds på skönsång till gitarr av trubaduren Martin Ahlberg, varefter stämman valde att fokusera intresset på den kristdemokratiska ideologin som bas för partiets ställningstaganden politiskt efter ett inledande tal av före detta distriktsordförande Jan Erik Ågren.

Under ordförandeskap av Sverker Ågren genomfördes de många valen i distriktet inför kommande arbetsår. Till distriktspresidium valdes Britt-Marie Brynielsson, Sundsvall (nyval), Sverker Ågren och Göran Sjödén, båda Härnösand. Övriga ledamöter i styrelsen blev Liza-Maria Norlin, Sundsvall, Soledad Henriquez och Maud Westman, Örnsköldsvik, Bo Grafström, Kramfors, Conny Edelryd, Timrå och Gunlög Jacobsson, Sollefteå. Ytterligare två nya ledamöter invaldes i styrelsen, Maria Nordberg, Ö-vik och Martin Unger, Timrå (ers). Stämman präglades av god stämning och framtidstro.

trubaduren Martin Ahlberg underhåller kristdemokraterna på vårstämma i Härnösand.

| Britt-Mari Brynielsson · Gamla lasarettet · Göran Sjödén · Härnösand · Jan Erik Ågren · Sverker Ågren